Napi beszámoló

[223-224. NAP] „Zöld nap”. Kirándulás a zöldbe: Kóbe, Rokkó hegy, Arima onszen. Japán menyétek! Takarítás, pihenés. Képek!

A Golden Week következő napja a „zöld nap” volt, ez alkalomból én is a zöldbe ruccantam ki: Kóbéba mentem, azon belül pedig a Rokkó hegyre, onnan pedig a hegy túloldalán lévő Arima onszenbe.

A Rokkóba való eljutáshoz teljes mértékben a Hankjú céget vettem igénybe 😀 A Hankjú-busszal lementem Kitaszenriig, onnan a Hankjú-vonattal Avadzsiig, majd átszálltam egy másik Hankjú-vonatra Dzsúszóig, ott egy harmadik Hankjú-vonatra Okamotóig, ott pedig egy utolsó Hankjú-vonatra Rokkóig 😀 Az állomástól pedig felgyalogoltam a hegyen a cablecar (erre még mindig nem tudok jó magyar szót, hogy mondjuk ezt magyarul? ez a fogaskerekű?) állomásáig. Az előző napoknál is leírtam, most is megteszem, rohadt meleg volt, mire felértem, tiszta víz lett a pólóm, még naptejjel is bekentem a karomat és a nyakamat, mivel az előző napokban leégtem! Május elején! Most pedig sikerült a térdhajlatomnál leégni, hihetetlen, május elején leég az ember… Szóval felértem a cablecarhoz, addig már kiszáradtam, olyan meleg volt, és ugyebár hegymenet 😀 Aztán megláttam a sort… Golden Week van ugyebár, mindenki kirándulni megy, Rokkó meg közel is van, szép is, szóval nagyon hosszú sor állt mind a jegyvásárlós sorban, mind a cablecarra felülős sorban. De hát muszáj volt kivárni. Amin csodálkoztam, hogy voltak, akik pulóverben meg kabátban(!) álltak sorban a tűző napon (persze az elmaradhatatlan napernyő is sokaknál ott volt), én meg szinte ki tudtam volna csavarni a vizet a pólómból…

Aztán megjött a jármű, a tömeg betódult, és kb. 12 perc múlva fent voltunk a Rokkó hegyen. Na innen aztán nagyon szép a kilátás, egész Kóbe és az egész öböl látszik, fantasztikus! Miután megnéztem a kilátást, kisilabizáltam, merre kell elinduljak, aztán egy fák övezte hegyi úton elkezdtem sétálni. Egyszer csak látom, hogy valami mókusféleség van az úton, ahogy közelebb értem, látom, hogy nem mókus ez, de valami hasonló aranyos dolog… ahogy közeledtem, befutott valami sziklák közé. Megálltam a sziklákkal szemben, és csöndben vártam, hogy előjöjjön… hát ketten is voltak, mégpedig japán menyétek/görények! Nagyon aranyosak voltak :3 Amikor autó jött, vagy túrázók, mindig elmenekültek 😀 Egy család kiszúrta, hogy valami van ott, megmutattam nekik a képet, mert én ugyebár ott álltam, és vártam, hogy megint előjöjjenek 🙂

Tovább sétáltam, szép virágok, tájak után kijutottam egy újabb kilátóhoz, innen pedig már közel volt a felvonó állomása. Ez a hegy túloldalára „von le”, Arima onszenbe. Itt is nagy tömeg volt természetesen. A felvonóból is nagyon jó a kilátás! Ez az út is kb. 10 percet tartott, majd leértünk Arima onszenbe. Na itt aztán még nagyobb tömeg volt, úgy látszik, ez az onszenváros nagyon népszerű. Én a Kin no jube és a Gin no jube (arany és ezüst onszen) akartam bemenni, de mivel az aranynál is hosszú sor volt, úgy döntöttem, elég lesz nekem csak ez, nem megyek még az ezüstbe is. Szóval sorba kellett állni, és ahogy felszabadult egy-egy cipősszekrény, úgy engedték be az embereket. Egy 42 fokos és egy 44 fokos fürdő volt, elég szűk helyen. Na ennyi meztelen japánt én még nem láttam egy helyre bezsúfolva 😀 De a fürdő nagyon kellemes volt a tömeg ellenére. A fürdés után még egy kicsit sétáltam a városban, majd megtaláltam a Hankjú-busz állomását, ahonnan vissza lehet jutni Kóbe belvárosába, Szannomijába, felültem a buszra, és olyan álmosság jött rám (a forró víz hatása), hogy el is aludtam. Szannomijától aztán szépen haza-hankjú-vonatoztam és -buszoztam, délután gyorsan takarítottam, mert eddig nem volt időm, és már elég mocskos volt itt minden, aztán a boltba is átfutottam, mert már vizem sem volt, hiába, ha kirándulgat az ember, nem jut másra idő 😀

És akkor most gyorsan ideveszem a 222. napot, a mai napot is: nem történt semmi, pihentem, és haladtam a teendőimmel, befejeztem az elmaradt blogbejegyzéseket, eurovíziós híreket olvastam, cikkeket kellett volna írnom, de nem maradt rá időm. Holnap folytatom a teendőimet, éjjel pedig élőben megnézem az ESC első elődöntőjét, szerdán pedig vissza a suliba 😀

Gyönyörűszép tájak, kilátás, japán menyét/görény és egyebek a galériában: