Napi beszámoló (2017-2019),  OSZAKA 2017~2019.

(48-1) Utolsó nap a Konamiban. Megérkezik a tavasz. A tavaszi vihar. Buszjegyek a választás idejére. „A Csúgoku-régió mellékvasútvonalai” kirándulás útiterve térképpel!

Szép lassan, de úgy tűnik, megérkezik a tavasz Japánba! Folytatódott a szomszédban a költözködés, utoljára voltam a Konamiban (edzőterem), jött egy tavaszi vihar, és megvettem a buszjegyeket Tokióba és vissza, áprilisra, a választás idejére. Holnap pedig kezdődik a három márciusi kirándulás közül az első, ennek az útitervét közlöm térképpel együtt.

Hétfőn folytatódott a költözködés a szomszédban, újra itt volt anyuka, újra jó hangosan értekeztek, ezúttal már pakolták ki a bútorokat, mosógépet stb. Ez amúgy kedden is folytatódott, de akkor már nem olyan sok ideig. Csütörtökön pedig megint mozgolódás volt a rejtélyes szomszédnál, mintha valami generátor zúgott volna – a folyosón aztán láttam, hogy a lakásra kívülről egy lakatot szereltek fel. Ezt egy másik lakáson is láttam már, bezárják tehát a sima ajtót, aztán utána még kívülről egy lakatot is raknak a lakásajtóra. Nem tudom amúgy, hogy ez a gondnok néni beleegyezésével történik-e, vagy csak úgy maguktól kezdik el feleszkábálni a lakatokat (én még egy öntapadós fogast se raktam fel a lakásba, mert mindig csak tervezem, hogy megkérdezem, szabad-e, aztán mindig elfelejtem). Azért remélem, nem a külföldi szomszédtól félnek annyira, hogy plusz lakatra van szükségük 😀

Hétfőn és szerdán voltam edzeni, a szerdai volt az utolsó napom a Konamiban, ugyanis még a hónap elején felmondtam a tagságomat, ez február végével szűnik meg. Márciustól pedig az Anytime Fitnessbe fogok járni, ami modernebb, de zsúfoltabb; olcsóbb, de zajosabb; éjjel-nappal, bármelyik napon használható, de picit messzebb van. Csütörtökön jött ki a márciusi kampány, eszerint a belépőkártya elkészítésének díja kb. feleannyiba kerül, illetve az áprilisi havidíj is kb. a fele a májustól fizetendő összegnek. Ezzel összesen több mint 8000 jent takarítok meg, utána pedig a havidíjam kb. 3000 jennel lesz olcsóbb, mint a Konamiban volt. Jövő héten fogok menni beiratkozni.

Megérkezett a tavasz Japánba, már 15 fok körüli hőmérsékleteket is lehetett mérni, ma konkrétan leizzadtam kabátban, amíg a boltba mentem. Vasárnapra még melegebbet, 20 fok körüli hőmérsékletet jósolnak. Amúgy jött egy tavaszi vihar is, szerencsére Oszakán éjszaka ment keresztül, így nem kellett kimenjek az esőbe, mire fölkeltem, már nyoma sem volt a viharnak. A tévé viszont előző este úgy tudósított, mintha nem egy egyszerű vihar, hanem a világvége közeledne, kapcsoltak különböző helyszíneket, mutatták, hogy fúj a szél és esik az eső. Hokkaidón mondjuk gondokat okozott a vihar, mivel ott felkavarta a havat, és hatalmas hófúvás kerekedett, több légi járatot töröltek is. Oszakában a szél még ma reggel is erős volt, de mellette kellemes, napos időre ébredhettünk.

Tervezgettem, számolgattam mindenfélét a nyárra tervezett kagosimai kirándulással kapcsolatban. Muszáj legalább vázlatosan összeállítanom egy tervet, hogy egyáltalán meg tudjam becsülni a költségeket, és azt, hogy lesz-e pénzem majd kirándulgatni. Persze augusztus még messze van, addig sok minden történhet, áprilistól ugyebár kezdődik az egyetemen a következő félév, még az ottani beosztástól, programtól is függ sok minden, de mindenesetre szeretnék a következő hosszabb tanítási szünetben is minél több új helyre ellátogatni, új dolgokat megismerni. És ha utazás, akkor azt is meg kell említenem, hogy kedden megvásároltam a jegyeket az éjszakai buszra, Tokióba és vissza, április elejére, a választás idejére. Japánban csak Tokióban, a magyar nagykövetségen lehet szavazni, így hát körülbelül 600 kilométert kell majd utaznom. Négy éve szerencsém volt azzal, hogy a Handaion csak április 7-én kezdődött a tanév, így akkor a kantói-tokiói kirándulásomat úgy időzítettem, hogy április 6-án, vasárnap, a szavazás napján még Tokióban legyek, majd hazajöttem, másnap pedig kezdődött a tanítás. Idén viszont más a helyzet: a Kandaion már április 5-én megkezdődik a félév, ráadásul április 2-3-4-én mindenféle elintéznivalóim lesznek, pl. tárgyfelvétel. Így nem tehetem meg, hogy leszek itt a választásig. Épp ezért a nagy Kósinecu+Kelet-Japán kirándulást úgy időzítettem, hogy március 29-re hazaérjek, aztán utána április 5-én éjjel útra kelek, majd Tokióban töltöm a péntek-szombat-vasárnapi napokat, végül vasárnap éjjel visszajövök Oszakába, és hétfőn megyek az egyetemre 🙂 Szóval megvettem a jegyeket, sajnos áprilisban sokan utaznak, ráadásul szakura-szezon is van, szóval nem volt annyira nagyon olcsó a jegy, oda 2800, vissza pedig 4500 jenért sikerült megvennem. Most viszont a szállással vagyok bajban. Gondoltam rá, hogy megszállok Öcsinél vagy Annamariéknál, azonban Annamariéknál épp vendég lesz, Öcsi pedig az én érkezésem előtt egy héttel költözik fel Tokióba, ráadásul két kollégájával közösen bérel majd egy lakást, így pár nappal a beköltözés és a munka megkezdése után nem pofátlankodhatok oda aludni. Gondoltam még Kassíra, de mint kiderült, ő most Fukuokában van; Takuja, aki szintén Tokióban lakott, most Ibaraki megyében van, tehát ők sem jöhetnek szóba. A többi, Tokióban lévő ismerősöm többsége pedig lány, Japánban pedig kész szentségtörés, ha egy egyedülálló nő beenged a lakásába egy férfit 😀 Ez a tévésorozatokban is gyakran elő szokott jönni, mindig rémüldöznek a szereplők, hogy ÚRISTEN, BEMENT A LAKÁSODBA, PEDIG NEM A PASID O__o Itt a világvége! 😀 Mi nem csinálunk ebből ügyet, én is szálltam meg például Rékánál Hirosimában vagy Nikinél Szendaiban, nálam is szálltak meg lányok, pl. Juszti vagy Niki, de a japánoknál olyan, hogy ellenkező nemű barát (tehát nem „fiúbarát”, hanem „sima” barát) megszálljon valakinél, eléggé elképzelhetetlen. Szóval a lényeg, hogy őket nem is fogom ilyesmivel sokkolni, mert a végén még félreértik a dolgot 😀 Szerintem kiiírom majd Facebookra, hogy valaki nem tud-e befogadni, aztán majd meglátjuk. Ha nem, akkor megyek a netcaféba 🙂

Március 1-je lévén, csütörtökön fölmentem az egyetemre megejteni az ösztöndíjhoz szükséges aláírást. És március 1-je még egy dolgot jelent: megkezdődött a Szeisun 18 kippu vonatjegy tavaszi használati időszaka! Így holnap én is megkezdem a márciusra tervezett, 18 kippus kirándulásaim sorozatát. A három márciusi kirándulás közül az elsőt úgy neveztem el, hogy „A Csúgoku-régió mellékvasútvonalai kirándulás”. A kirándulás három napos lesz, és az elsődleges célja az, hogy végigmenjek a Hirosima megyét Simane megyével összekötő, a hegyek között, a Gónokava folyó mentén kanyargó Szankó-vasútvonalon, amely vonal március 31-én meg fog szűnni. Ehhez a Szeisun 18 kippuval végigmegyek a Szanjó-fővonalon, egészen Hirosimáig, ahol a Geibi-vonal nevű mellékvonalra szállok át, és Hirosimától Mijosiig utazom majd. Mijosi a Szankó-vonal kezdőpontja, itt ülök fel a Szankó-vonal szerelvényére, és Uzui állomásig, a 20 méter magason lévő „égi állomásig” megyek majd, amely állomás közelében fogok megszállni ezen a helyen:

Másnap aztán Uzuiból tovább haladok a Szankó-vonalon, egészen a végállomásig, Gócuig, onnan pedig a Szanin-fővonalon elvonatozom Óda városáig. Itt buszra szállva elutazom az Ivami ezüstbányához, ami a világörökség részét képezi, és amit a nyári Szanin-kirándulás idején kihagytam. Jonagóban fogok majd megszállni, a harmadik napon pedig ellátogatok a Gegege no Kitaró című mangasorozat démonjairól nevezetes Szakaiminato városába, ahol nyáron már jártam ugyan, de szakadt az eső, így most revansot veszek, és talán megpillanthatom az egyik azóta megújult Kitaró-vonatot is. Hazafelé pedig Jonagóból ismét mellékvonalakon keresztül utazom, a Hakubi-vonalon érem el Niimi városát, majd a Kisin-vonalon, Cujama és Szaijó érintésével jutok vissza a Szanjó-fővonalra. Ez az egész kör térképen így néz ki:

Japán térkép - LOCAL LINE

Ez az út kezdődik tehát holnap! Viszem magammal a kis billentyűzetemet, és igyekszem mindennap beszámolni, jó sok szöveggel, egyelőre képek és hosszú í-k nélkül 🙂