Napi beszámoló

[221. NAP] Kirándulás az Isze Dzsingúhoz. Vidéki tájak, szentély, tengerpart. Galéria!

Elkezdődött a Golden Week, vagyis a munkaszüneti napok sorozata, pénteken így elutaztam az Iszébe, megnézni a japánok legszentebb és legfontosabb sintó szentélyét. Szép vidéki tájakat, tengerpartot is láttam, érdemes lesz megnézni a galériát!

Nagyon korán indultam, mivel kb. 4 órás volt az út innen a kampusztól Iszéig. Először busszal mentem Kitaszenriig, onnan vonattal (ami metróvá válik) Nipponbasiig, onnan egy másik metróval Curuhasiig, ott pedig felszálltam a Kintecu járatára, ami elvitt Iszéig. Nagyon meleg volt aznap is, péntektől vasárnapig 25 fok körüli hőmérsékletek voltak. Mikor megérkeztem Iszébe, meglepődtem, ugyanis a Kintecu és a JR állomása közös volt, és a JR oldalán azt vettem észre, hogy az iszei állomás már nem a Nyugat-Japán JR-hoz, hanem a JR Tókaihoz tartozik, vagyis elég messze elkirándultam 😀 Odafelé amúgy nagyon szép vidéki tájakat láttam, elárasztott rizsföldekkel, hegyekkel, ezek megtekinthetők majd az albumban.

Elindultam először is az Isze dzsingú külső szentélye felé, a szentély felé menet pedig először megnéztem a szentély átépítésekor felépített és berendezett múzeumot. Nevezetes ugyanis, hogy az Isze dzsingú épületeit húszévente újraépítik, fából van az egész, és ha jól emlékszem, akkor szögek sincsenek benne (vagy az egy másik épület? én az Iszére emlékszem, de majd valaki kijavít, ha most hülyeséget mondtam). Szóval megnéztem a múzeumot, majd a szentély felé mentem. Elég sokan voltak látogatók, elvégre szünnap volt. A szentély egy erdőben van, sok-sok kisebb mellékszentéllyel. Nekem mint keresztény gaidzsinnak nem volt akkora nagy élmény maga a szentély, de annak tudatában, hogy ez Japánban egy nagyon fontos hely, érdekes volt.

A külső szentély után a belső szentélyhez mentem, ez kb. 4 kilométerre van a külsőtől, eléggé kieső helyen, így hát busszal kell megközelíteni. Szerencsére a busz gyakran jár, gyorsan el is kaptam egyet, és felmentem a belső szentélyhez. Egy toriin, majd egy folyó feletti hídon vezet át az út, és ismét egy erdős területen keresztül juthatunk el a belső szentélyhez. Itt is sok melléképület van, mindenhol sok turista és látogató, sokan sorban állnak, hogy imádkozhassanak. Miután megnéztem a belső szentély épületeit, a bejárattól induló utcácskát jártam be, ami tele volt árusokkal, kajáldákkal, és hatalmas tömeg volt itt is.

Ezután visszabuszoztam az Isze állomásig, és JR-vonatra ültem, hogy eljussak Futaminouráig, ez lényegében a szomszéd megálló, innen lehet lesétálni a tengerparthoz és megnézni a Meotoivát, vagyis az Izanagit és Izanamit (házaspár istenségek) jelképező két sziklát a tengerben. Kerestem az IC-kártya-leolvasót, hát rá kellett jöjjek, hogy a JR Tókai ezen vonalán nem lehet használni az IC-kártyákat. Ki is derült Futaminouránál, hogy miért nem, ugyanis ez is egy annyira vidéki állomás, hogy nincsen személyzet, a kijáratnál egy kis rozsdás vasdoboz van felszerelve, amire rá van írva, hogy a használt jegyeket ide dobjuk be 😀 Innen tehát elsétáltam a tengerpartig, ahol kicsit gyönyörködtem a tengerben, majd megnéztem a híres sziklákat is, lefényképezkedtem velük 😀

Amikor visszafelé mentem Iszébe, akkor akaratlanul is sikerült bliccelnem 😀 Mivel Futaminourában nem volt jegyautomata sem, sem személyzet, ki volt írva, hogy a vonaton kérjük a jegyet. Igen ám, de egy megálló alatt nem jött kalauz, így hát Iszénél leszálltam jegy nélkül. És mivel a JR-nak és a Kintecunek közös az állomása, szépen átsétáltam a Kintecu vágányához. Csakhogy nem volt lekezeltetve a jegyem. Na most mit csináljak, ki nem tudok menni a Kintecu kapuján, mert nincs JR-jegyem, ott meg nem tudok JR-jegyet venni. A Kintecu kapujánál az állomásfőnök épp útbaigazított valakit, én meg szépen a kapun (nem volt ilyen kis sorompóféleség, csak simán át lehetett menni) félig átjöttem, gyorsan odaérintettem az IC-kártyámat az olvasóhoz, aztán mentem is vissza a peronra XDDDD Újabb négy óra utazás után pedig hazaértem. A hosszú út viszont hasznos volt, mert a kutatásomhoz nagyon sok oldalt elolvastam az egyik könyvből ^^