Napi beszámoló (2017-2019),  OSZAKA 2017~2019.

(96-1) Az ösztöndíj érkezése, bevásárlás. Az Amami-Okinava út megtervezése (térkép). Könyvrendelés. Szakdolgozat-kiegészítés. Aláírás.

Ezen a héten sok izgalmas dolog nem történt, viszont véglegesedett az Amami-Okinava kirándulás útiterve (valószínűleg „Déli szigetek” kirándulás néven fog futni a blogon), amit meg is osztok térképpel együtt. Jövő héten kezdődik is, és mivel az Ogaszavara-szigeteki kirándulásról kénytelen vagyok lemondani, nagy valószínűséggel ez lesz az utolsó hosszabb, tervezett kirándulásom Japánban! (Egy Szeisun 18 kippus mászkálás lesz még, de az szerintem nem egy egybefüggő út lesz.)

Hétfőn megérkezett az ösztöndíj, így hát elmentem a gjómü szűpába bevásárolni. Megleptem magam egy pizzával is, és a százjenesben bevásároltam olyan dolgokból, amelyeket majd haza akarok vinni március végén.

Kedden és szerdán se történt semmi különös. Rendeltem szakkönyveket, amik még nem voltak meg, a Uniqlóban pedig vettem két leértékelt házipapucsot, majd rájöttem, hogy rossz méretűeket vettem (nem figyeltem a méreteket, azt hittem hirtelen, hogy egyenméret), így hát másnap visszavittem őket kicserélni. Csütörtökön az elmaradt blogbejegyzésekkel foglalkoztam, pénteken voltam az egyetemen aláírni és nyomtatni, utána pedig az otthoni szakdolgozatomon eszközöltem kiegészítéseket, hogy március folyamán le tudjam adatni.

Öcsivel is egyeztettem, ugyanis vele tervezünk egy kirándulást vasárnapra, ez lesz majd a (96-2) sorszámú bejegyzés. Öcsi ugyanis a Kucsikumano-maratonon szeretne részt venni, ami Sirahama közelében tartanak. Én még decemberben javasoltam, hogy menjünk el a Kavaju onszenbe, ez egy csak télen igénybe vehető fürdő, tulajdonképpen egy folyó vize keveredik a termálvízzel, és ebben a folyóban lehet fürdőzni. Mivel egy nyílt helyről van szó, természetesen a normál onszenektől eltérően ez koedukált, és mindenki fürdőruhában fürdőzik. Ide kocsival lehet csak könnyedén eljutni, ezért kérdeztem Öcsit, ő nem akarna-e ide elmenni. Mondta, hogy menjünk február elején, mert akkor úgyis a közelbe megy maratont futni. Tehát vasárnap van ez a maraton, és utána mennénk az onszenbe. Csakhogy aznap hajnalban el kéne indulni, az pedig nem az igazi. Öcsi átküldött valami vonatmenetrendet, de mondtam, hogy ha vonattal megy, akkor nem tudunk menni az onszenbe, nekem meg akkor fölösleges mennem, hisz én futni nem tudok. Végül úgy döntöttünk, hogy szombaton este, miután végzett a munkával, lemegyünk Sirahamába, ott megalszunk, és onnan megy ő vasárnap reggel futni. Körülbelül délig, kora délutánig tart a maraton, én pedig ezalatt, mivel egyik kedvenc japán helyemen, Sirahamában vagyok, elmegyek két kedvenc sirahamai helyemre, mégpedig a közvetlenül a tenger partján lévő fürdőbe, a Szaki no jube (megint megpróbálok nyitásra menni, mint tavaly januárban, hogy ne legyenek sokan), utána pedig az Adventure World nevű állatkertbe, ahol jelenleg hat pandát is lehet látni, köztük a kb. féléves Szaihint 🙂 Fürdőzöm tehát egyet, utána megnézem Szaihint, addig Öcsi fut, utána meg valahol összeszed engem (lehet, hogy odamegyek vonattal a szomszéd megállóba, ami közel van a maraton kiindulópontjához, ezt majd megbeszéljük), onnan meg megyünk a Kavaju onszenbe. De másnap, hétfőn reggel nekem indul a gépem Amami Ósimára, tehát nehézkes lenne késő estére hazamennem, hajnalban meg megint indulni, ezért megkértem Öcsit, hogy hadd szálljak meg aznap este náluk. Tehát szombat este ott maradok Öcsiéknél, egyúttal megbeszélem az anyukájával, hogy hogy legyen majd március végén a lecuccolás hozzájuk (mert kb. egy hétig a hazamenésem előtt „hajléktalan” leszek), kora reggel meg indulok a reptérre. (Annak tehát, hogy ezt a vasárnapi napot a blogon különválasztom, tulajdonképpen csak gyakorlati haszna van: mivel szombaton elindulok itthonról, ezt a posztot még az indulás előtt ki tudom küldeni, a vasárnapról szóló dolgokat pedig meg tudom írni például az Amamira tartó repülőről.)

És akkor jöjjön a fent már emlegetett Amami-Okinava kirándulás leírása, amelynek az útitervét a héten véglegesítettem. Szigetről-szigetre fogok „ugrálni”, a tervek alapján tíz szigetet keresek majd fel, ezek sorrendben: (1) Amami Ósima, (2) Kakeromadzsima, (3) Tokunosima, (4) Okinoerabudzsima, (5) Jorondzsima, (6) Okinava, (7) Tokasikidzsima, (8) Isigakidzsima, (9) Taketomidzsima, (10) Jonagunidzsima. Sajnos az időjárás-előrejelzés alapján felhős, borús, esős idő lesz, ennek nagyon nem örülök, remélem, még változni fog az előrejelzés. Vagy legalább borús legyen, de ne essék. A legtöbb helyen ugyanis bérelt biciklivel tervezek közlekedni, ez esőben nem az igazi. Szóval a konkrét útiterv így néz ki:

• Február 4.: Öcsiéktől utazás vonattal a reptérre, a Kanszai Reptérről az idei évben a Peach fapados légitársasággal összeolvadó, de jelenleg még külön márkaként üzemelő Vanilla Airlines járatával utazás Oszakából Amami Ósimára. A reptértől utazás busszal a mangrove parkba, ennek megtekintése után utazás busszal Konija kikötőjébe. Komppal átkelés Kakeromadzsimára, rövid séta után visszatérés Amami Ósimára. Busszal visszatérés Amami város központjába, szállás Amamiban.
  • Február 5.: busszal utazás az Ajamaru-fokhoz, a szirt és a környező látnivalók megtekintése. Visszatérés Amami városközpontjába, múzeumlátogatás. Busszal utazás Tacugó községbe, a Szaigó Takamorihoz kötődő nevezetességek megtekintése. Visszatérés a városközpontba, szállás Amamiban.
  • Február 6.: kora hajnalban séta a kikötőbe. A Marix Line hajójáratán utazás Amami Ósimáról Tokunosimára. Városnézés bérelt biciklivel Tokunosimán. Szállás Tokunosimán.
  • Február 7.: reggel az A-Line hajójáratán utazás Tokunosimáról Okinoerabudzsimára. Városnézés bérelt biciklivel Okinoerabudzsimán, a Szaigó Takamorihoz kötődő nevezetességek megtekintése. Szállás Okinoerabudzsimán.
  • Február 8.: délelőtt városnézés Okinoerabudzsimán. Délben utazás a Marix Line hajójáratán Okinoerabudzsimából Jorondzsimára. Délután városnézés bérelt biciklivel Jorondzsimán. Szállás Jorondzsimán.
  • Február 9.: városnézés Jorondzsimán. Délután utazás az A-Line hajójáratán Jorondzsimából Okinavára, Nahába, Motobu kikötőjének érintésével. Szállás Nahában.
  • Február 10.: utazás komppal Nahából Tokasiki szigetére. Városnézés Tokasikin bérelt biciklivel, majd utazás komppal vissza Nahába. VAGY szervezett hajós bálnanézés a Kerama-szigetcsoport környékén. Délután a Suri vár megtekintése. Szállás Nahában.
  • Február 11.: reggel utazás az okinavai monoraillel, a Jui Raillel. Japán legdélibb vasúti megállóhelyének, az Akamine megállónak a megtekintése, majd utazás tovább a Nahai Reptérre. Japán legnyugatibb vasúti állomásának, a Nahai Reptér állomásnak a megtekintése. Utazás a Vanilla Airlines járatán Nahából Isigaki szigetére. Utazás busszal a városközpontba. Délután utazás az Anei Kankó gyorshajójáratán Taketomi szigetére. Városnézés Taketomin bérelt biciklivel. Gyorshajóval visszaút Isigakira, szállás Isigakin.
  • Február 12.: utazás a Jonakuni komppal Jonaguni szigetére. Japán legnyugatibb pontjának megtekintése. Városnézés bérelt biciklivel Jonagunin. Japán legutolsó napnyugtájának megnézése. Szállás Jonagunin.
  • Február 13.: utazás a Jonakuni komppal Isigaki szigetére. Városnézés Isigakin. Szállás Isigakin.
  • Február 14.: utazás busszal az Isigaki reptérre. Hazaút Oszakába a Peach járatán.

Ez a térképen így néz ki:

amami-okinavaterv

Ez lesz tehát a jövő héten kezdődő kirándulás útiterve. Az időjárás, ahogy említettem, kérdéses, olyan szempontból is, hogy rendkívül rossz időjárás esetén a hajók a kisebb szigeteken csak feltételekkel tudnak kikötni; előfordul, hogy nem a tervezett kikötőbe, hanem pl. a sziget túloldalán köt ki a hajó; vagy rosszabb esetben kihagyja a szigetet és továbbmegy. Ilyen probléma lehetséges a Tokunosimán, Okinoerabudzsimán, illetve Jorondzsimán történő kikötésnél, a Jonagunira tartó komp pedig rendkívüli időjárás esetén szintén változtathat a menetrendjén, átrakhatja az utat más napokra, visszafordulhat még az érkezés napján, illetve teljesen ki is maradhat a járat. Az elmúlt időszakban viszont ilyesmire nem nagyon volt példa, amennyire én utánajártam, így hát remélem, nem lesz semmi hasonló macera az utamon. Ha igen, akkor helyben kell majd variálni. Holnap tehát Sirahama, onszen és babapanda, hétfőtől pedig kezdődik a kirándulás!